جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

افسردگی

مشاوره

افسردگی

۳ بازديد
چگونه افسردگی خود را درمان کنیم؟
در دنیای روانپزشکی ، افسردگی قابل درمان ترین اختلال است. روش های مختلفی برای درمان افسردگی وجود دارد که بسته به علت و منشا آن است. تشخیص و انتخاب نوع درمان افسردگی به عهده روانپزشک است.1- درمان افسردگی با کمک دارو
در بالا ذکر کردیم که بر هم خوردن تعادل مواد شیمیایی در مغز می تواند یکی از دلایل افسردگی باشد ، بنابراین بازگشت غلظت این مواد شیمیایی به حالت طبیعی می تواند افسردگی را از بین ببرد. این تعادل با مصرف داروهای ضد افسردگی ایجاد می شود. برخلاف تصور عمومی ، داروهای ضد افسردگی آرام بخش ، خواب آور ، تحریک کننده و اعتیاد آور نیستند.

یک تا دو هفته پس از مصرف داروهای ضد افسردگی ، تأثیر آنها در بهبودی آغاز می شود. اثر کامل این قرص ها از ماه دوم یا سوم قابل مشاهده است. اگر پس از این دوره افسردگی به طور کامل درمان نشود ، پزشک ممکن است داروهای بیشتری را تجویز کند یا دوز دارو را افزایش دهد.پس از درمان افسردگی ، به ویژه افسردگی شدید ، متخصص معمولاً از مشتری می خواهد تا 6 ماه یا بیشتر به مصرف قرص ها ادامه دهد. به دلیل خطر بالای عود افسردگی و جلوگیری از آن ، ممکن است درمان برای مدت طولانی ادامه یابد.

2- درمان افسردگی به روش غیر دارویی
روانپزشک ممکن است از روان درمانی ، تحریک الکتریکی یا مغناطیسی و روشهای دیگر برای درمان افسردگی استفاده کند.موسسه مشاوره در اصفهان



آیا می توانیم خودمان این کار را انجام دهیم؟
بله حتما. به خود بیشتر استراحت دهیم و انتظار کمتری از خود داشته باشیم. وقتی می دانیم که حال خوبی نداریم ،ما نمی آوریم تحرک و ورزش (حداقل پیاده روی) را فراموش نکنیم. بیایید با افرادی که دوستشان داریم ملاقات کنیم. میوه ها و سبزیجات و آجیل های تازه بیشتر بخورید. ماهی و غذاهای دریایی را در وعده های غذایی خود بگنجانید.




علائم جسمی افسردگی و اضطراب موسسه مشاوره در اصفهان
مشکلات خواب در افسردگی
مشکل خوابیدن یا عدم توانایی در حفظ خواب (مانند بیدار شدن در ساعات اولیه صبح و دوباره خواب نرفتن) در مبتلایان به افسردگی بسیار شایع است.

البته تعداد کمی از افراد مبتلا به افسردگی نیز بیش از حد می خوابند.درد قفسه سینه در افسردگی
درد قفسه سینه می تواند نشانه مشکلات بسیار جدی مانند بیماری قلبی و مشکلات ریوی باشد. بعضی اوقات مشکلات معده با درد قفسه سینه همراه است. بنابراین اگر در قفسه سینه احساس درد کردیم ، باید برای تعیین علت به پزشک مراجعه کنیم.

اگر پزشک علت خاصی برای درد قفسه سینه پیدا نکرد ، ممکن است به دلیل افسردگی باشد.

افسردگی خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. جالب است بدانید که این رابطه دو طرفه است ، به این معنی که کسانی که دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شده اند نیز مستعد افسردگی هستند. کلیک کنید

روان درمانی و راه های درمان افسردگی چیست ؟

چند روش موثر برای درمان افسردگی وجود دارد. روان ‌درمانی یکی از این روش‌ها است که هدف از آن اصلاح افکار و باورهایی است که ب­صورت ناخودآگاه زمینه‌­ بروز افسردگی شده است.

راه های درمان افسردگی در صدد ارائه‌­ی روش­‌هایی برای کنار آمدن با استرس، تجویز دارو برای تسکین علائم، مانند فکر به خودکشی، یا تسهیل روش­‌های روان درمانی (نورومدولاسیون) است که در آن به­ منظور بازگرداندن ارتباط موثر بین قسمت­‌های کلیدی مغز، اعصاب بصورت مستقیم تحریک می­‌شوند.

به­ علاوه، افراد می­‌توانند با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی، از رژیم غذایی و ورزش ساده گرفته تا ملحق شدن به گروه سرود و تمرین مدیتیشن، به درمان افسردگی و رفع افسردگی شدید کمک کنند.

مطالعه کامل مطلب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.