جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

ناخن جویدن در کودکان

۵ بازديد

جویدن ناخن در کودکان بسیار شایع است ، اما کسانی که خود این عادت را تجربه نکرده اند ، نمی دانند که چرا کودکان این کار را انجام می دهند.

عادت ناخن جویدن به دلایل مختلفی رخ می دهد. این موارد شامل تغییر در سبک زندگی ، بی حوصلگی ، کنجکاوی ، استرس ، اضطراب و موارد دیگر است.

اما اگر کودک شما ناگهان ناخن های خود را به سختی گاز می گیرد ، حتما به آنچه تازه برای شما اتفاق افتاده فکر کنید. آیا او اخیراً در کلاس یا فعالیت خاصی شرکت کرده است؟ آیا صحنه های نگران کننده ای وجود داشت؟ آیا او اخیراً خواهر یا برادر داشته است؟ و

اما بعضی اوقات بدون دلیل خاصی اتفاق می افتد.بیشتر والدین ، ​​اولین باری که کودک را در حال ناخن زدن می بینند ، بلافاصله او را از این کار منع می کنند و در صورت تکرار کودک او را مجازات می کنند ، حتی اگر کودک از آن مطلع نباشد و ناخودآگاه سعی در ناخن زدن دارد. می جوید. واکنش شدید والدین و مراقب ، استرس ناشی از این کار و فشاری را که والدین یا سرپرست به کودک وارد می کند ، برای جلوگیری از عادت کودک به او افزایش می دهد. نتیجه عکس این را نشان می دهد و این رفتار را در کودک تقویت می کند.موسسه مشاوره در اصفهان

والدین و مراقبان باید توجه داشته باشند که می توان عادات نسبی و بی ضرر را نادیده گرفت و کودک سرانجام منصرف می شود.

اما برای بررسی عادت ناخن جویدن و تلاش برای جلوگیری از آن ، ابتدا باید به دنبال علت آن باشید. اگر علت آن تصادف یا استرس است ، باید سعی کنند آن را برطرف کنند.

صحبت در مورد علت ناخن جویدن برای کودکان دشوارتر است زیرا آنها نمی توانند احساسات خود را به وضوح بیان کنند و والدین اغلب علت استرس در کودک را خود تشخیص می دهند.

چگونه می توان از جویدن ناخن در کودک جلوگیری کرد؟موسسه مشاوره در اصفهان
اگر ناخن جویدن کودک شدید شده و مانع از بازی و انجام کارهای عادی کودک شده است ، باید به روش های مختلف از این امر جلوگیری کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به کودک در ترک ناخن جویدن آورده شده است:

به آرامی به کودک یادآوری کنید
توجه بیش از حد شما باعث تشدید این رفتار در کودک می شود. به همین دلیل می توانید از روشهای ملایم مانند لمس دست کودک یا استفاده از کلمه به عنوان کد استفاده کنید.

برای نگه داشتن کودک از اشیای تمیز و نه خیلی کوچک استفاده کنید.
استفاده از ابزارهایی مانند توپ های کوچک یا خمیر بازی و ... مواردی است که کودک نمی تواند به جویدن ناخن ادامه دهد. برای کودکان کوچکتر باید به اندازه اسباب بازی ها یا شکننده بودن آنها دقت کنید. موارد زیر ممکن است باعث خفگی و آسیب به کودک شود.مرکز مشاوره در اصفهان

زبان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان به زبان ساده

تا دهه ۱۹۹۰، بسیاری از والدین آمریکایی به دلیل ترس از سردرگمی و گیج شدن کودک، از آموزش زبان دوم خودداری می کردند.

در حقیقت حدود سال ۱۹۹۹، محققان مقالاتی را منتشر کردند که ادعا می کردند آموزش زبان دوم به کودک قبل از تسلط به زبان اول، می تواند منجر به عدم تسلط کافی شود. یعنی کودک به هر دو زبان مهارت کاملی ندارد. افرادی که از این مکتب فکری پیروی می کنند معتقدند که کودکان تا سن تقریباً ۱۱ تا ۱۳ سالگی نباید زبان دومی یاد بگیرند.

با این حال، بیشتر تحقیقات فعلی نشان می دهد که این ترس بی اساس است و شواهد نشان می دهد که اگر بعد از ۱۰ سالگی شروع به یادگیری زبان دوم کنیم، ممکن است هیچگاه نتوانیم کاملاً دو زبانه بشویم. پس بهتر است که فرزند خود را در سنین کم به کلاس های زبان بفرستید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.