جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

استرس و nlp

مشاوره

استرس و nlp

۳ بازديد

اضطراب چیست؟
همه ما به محرک های مختلف واکنش نشان می دهیم. وقتی شدت این واکنش متناسب با محرک باشد ، ما بدون هیچ مشکل خاصی روند زندگی خود را ادامه می دهیم.
اما وقتی شدت واکنش ما بیش از محرک باشد ، اصطلاحاً دچار استرس می شویم.

صبح که از خواب بیدار می شوید و برای افزایش درآمد به محل کار خود می روید ، محرکی به نام پول شما را به انجام فعالیت های مختلف ترغیب می کند.
حال تصور کنید به محض این که به فکر تأمین درآمد خود باشید ناگهان علائم و احساساتی مانند تپش قلب را تجربه می کنید.قلب،‌ نگرانی و دلشوره شوید. در این حالت واکنش شما به محرک پول،‌ از میزان طبیعی بیشتر است و این یعنی شما استرس یا اضطراب دارید.

بنابراین به طور کلی ما با دو نوع استرس روبرو هستیم:آموزش nlp


1- استرس طبیعی:
استرسی که برای بقا و پیشرفت ما لازم است و در صورت عدم وجود هیچ اقدامی برای رسیدن به موفقیت انجام نمی دهیم.

2- استرس غیر طبیعی:آموزش nlp
 استرس بیش از حد طبیعی است و این هشداری برای ماست که باید برای رفع آن اقدامی انجام دهیم.

فرض کنید بعد از یک روز کاری سخت به خانه می روید. اکنون کودک شما برای جلب توجه و تمایل به بازی روی دوش شما می پرد. در اینجا اگر کمی ناراحت هستید و به آرامی سعی کنید او را متقاعد کنیدخسته باش ، حالت این کاملا طبیعی است.
اما اگر ناگهان عصبانی شوید و به او حمله کنید ، به این معنی است که از استرس غیر عادی رنج می برید. در اینجا ، تکنیک های کاهش استرس nlp به شما کمک می کند تا استرس یا اضطراب خود را طبیعی نگه دارید.

استرس و پیام های ناخودآگاه
جالب است بدانید که همه احساسات و احساسات مانند استرس ، اضطراب ، اضطراب یا نگرانی پیام هایی در سطح ضمیر ناخودآگاه دارند. این پیام ها همان اهداف مثبت و مفید ناخودآگاه است که در وهله اول باید به آنها توجه داشته باشیم. یعنی ضمیر ناخودآگاه با ایجاد استرس به ما هشدار می دهد. هشدارهایی مانند موارد زیر:

منابع شما برای حل مشکلات شما کافی نیست ، جدید بدنبال منابع جدید باشید.آموزش ان ال پی

چطور بر ترسمان غلبه کنیم و جلوی جمع صحبت کنیم؟

1-با سخنرانی های کوتاه و مختصر شروع کنید

هیچ وقت نمی توانید بدون یاد گرفتن مقدمات یک درس یا یک رشته ورزشی در آن خبره شوید. غلبه بر ترس هم درست مثل همین قضیه است. باید با تمرینات کوچک و مختصر شروع کنید و کم کم جلو بروید. اگر صحبت کردن جلوی جمع برایتان سخت است اولین سخنرانی تان نباید طولانی باشد. به جای اینکار بهتر است یک سخنرانی کوتاه و عمومی را انتخاب کنید. برای مبتدی ها معمولا توصیه می کنیم کارشان را با 1 تا 3 دقیقه صحبت کردن جلوی جمع شروع کنند.

این سخنرانی کوتاه می تواند درباره هر چیزی باشد. می توانید درباره یک فیلم، یک خبر خاص و یا سخنرانی یک شخص دیگر حرف بزنید. در این مرحله اصلا از شما انتظار نمی رود که برای مدت طولانی و بی وقفه صحبت کنید.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.